RTHK reported.

International news outlets have also come under pressure in Hong Kong. An editor for the Financial Times was forced to leave the city in 2018, in apparent retaliation for his role in hosting a talk by a pro-independence activist. The New York Times has moved a number of editors from Hong Kong to Seoul, in part because of problems with securing work permits.

Epoch Times, a newspaper linked to the Falun Gong spiritual movement, which is banned in mainland China, has dealt with even blunter attacks. On April 12, four men stormed the paper’s printing plant, smashing presses and computers. The newspaper said no one was injured and it was able to resume publication soon after.

raided by the police last year, and Mr. Lai faces charges related to the national security law for allegedly calling for American sanctions against Hong Kong. Under the law, crimes “of a grave nature,” an intentionally ambiguous term, carry sentences of up to life imprisonment.

The authorities have not been shy about threatening journalists. They have made their opinions known in the pages of state media, on the floor of the local legislature and from police headquarters.

State-controlled newspapers in Hong Kong have escalated their criticism of Apple Daily, calling for it to be regulated or even closed under the national security law.

“If Apple Daily is not removed, a gap still exists in Hong Kong’s national security,” Ta Kung Pao, a newspaper owned by Beijing’s liaison office in Hong Kong, said in a commentary last week.

Ms. Ip, the pro-establishment lawmaker, made clear to RTHK journalists what she believed their role was. In a legislative session last week, she said that a reporter for the outlet should be willing “to be a government mouthpiece.”

Chris Tang, Hong Kong’s police commissioner, last week warned that publications which produce “fake news” could face investigation, and he called for new laws to help regulate the media.

Nevertheless, many reporters say they will not be cowed by the government’s efforts to stifle their reporting.

“Some are disillusioned,” said Gladys Chiu, the chairwoman of the RTHK Program Staff Union. “But some feel there is still space to fight for.”

View Source

Epoch Media Casts Wider Net to Spread Its Message Online

Right on Times does not disclose any partnership with Epoch, nor do the two websites share a unique digital identifier. But when it launched in October, its articles were posted on social media by Epoch employees. Right on Times also had a prominent ad campaign on Epoch properties, and it included many articles from Epoch properties on its service. Those actions led disinformation researchers, including those at the Global Disinformation Index, to conclude there was coordination.

Epoch Times said that Right on Times was one of its advertisers, and that Youmaker was an “independent business partner.” Sagebook, the company said, was being phased out. (The Sagebook site was no longer accessible as of last week.)

“The premise of your article is incorrect,” the company said in an email. “The Epoch Times does not deal in conspiracy theories. We pride ourselves on rigorous, fact-based reporting, which has attracted a large and rapidly growing audience.”

The largest media brand run by the Epoch Media Group remains The Epoch Times, which regularly publishes pro-Trump misinformation. In the past year, articles from The Epoch Times garnered 123.7 million likes and shares on social media, according to the social media analysis tool Buzzsumo. It has tens of millions of social media followers and has become a true rival of successful conservative outlets like The Daily Caller and Breitbart News. It now has dozens of international versions.

In 2019 and 2020, Facebook alleged links between The Epoch Times and brands including “The BL” and “Truth Media,” saying they were all part of the Falun Gong orbit. The brands operated hundreds of accounts that automatically published posts on Facebook at a rapid clip about conservative ideology and the 2020 election, as well as misinformation about the coronavirus. Eventually, Facebook ruled that many of those accounts violated its “coordinated inauthentic behavior” policies. The company removed them in two separate takedowns.

“We have clarified repeatedly that The Epoch Times has no relationship with The BL and Truth Media,” Epoch Media said.

Epoch began to make use of the alternative social media platforms, like Sagebook and Youmaker, in late 2020. Youmaker draws about 1.5 million unique visitors per month, according to data from the website analytics company SimilarWeb. Sagebook attracted 38,000 monthly visitors and Right on Times sees 15,000, according to SimilarWeb data.

View Source